Christoph Poppen

dyrygent gościnny sesji zimowej

christoph_poppenOd sierpnia 2006 do lata 2011 Christoph Poppen był Dyrektorem Muzycznym German Radio Philharmonic, gdzie również nadzorował fuzję tej orkiestry z Radio Orchestra Kaiserslautern. Często dyryguje gościnnie innymi orkiestrami, m.in. Bamberger Symphoniker, Deutsches Sinfonie-Orchester Berlin, NDR Radiophilharmonie Hannover, Staatskapelle Dresden, Rotterdam Philharmonic Orchestra, Amsterdam Sinfonietta, Singapore Symphony, orkiestrami symfonicznymi Detroit oraz Indianapolis, Danish National Symphony Orchestra czy Cameratą Salzburg.

W sezonie 2011/2012 prowadził nowe produkcje Uprowadzenia z seraju Mozarta w Aalto Theatre Essen, Czarodziejskiego fletu w Operze we Frankfurcie oraz Falstaffa w Operze w Innsbrucku. Inne ważniejsze występy to debiuty z Wiener Symphoniker oraz Estonian National Orchestra. Dyrygował Deutsche Radio Philharmonie oraz Danish National Radio Symphony Orchestra na koncertach i w nagraniach kompletu symfonii Hartmanna.

Za swoje osiągnięcia artystyczne, zaangażowanie w pracę z Deutsche Radio Philharmonie oraz poświęcenie się problemom życia kulturalnego Saary, Christoph Poppen został uhonorowany Kunstpreis Saarlandes w 2010 r.

W 1995 r. artysta rozpoczął 11-letni okres pracy na stanowisku Dyrektora Artystycznego Munich Chamber Orchestra, szybko kształtując nowy profil zespołu. Jego nienagannie układane programy opierały się na kontrastach między klasyką a muzyką współczesną, z wieloma specjalnie zamawianymi utworami.

Obszerna dyskografia artysty obejmuje dzieła takich kompozytorów, jak: Tigran Mansurian, Sofia Gubaidulina, Karl Amadeus Hartmann, Giacinto Scelsi, jak również Mozart i Schubert. Wiele z nich wydała wytwórnia ECM Records. Z Munich Chamber Ochestra nagrał wszystkie koncerty skrzypcowe Haydna (z Isabelle Faust), oraz własne opracowanie kwartetu Śmierć i dziewczyna Schuberta na orkiestrę smyczkową. Nagranie kompletu symfonii Mendelssohna z German Radio Philharmonic
Orchestra ukazało się nakładem Oehms Classics w 2008 r. Kolejne nagranie z tą samą orkiestrą: utwory Franka Martina, trafiło na rynek wiosną 2008 r. pod marką ECM Records.
Christoph Poppen i German Radio Philharmonic Orchestra nagrywają też komplet symfonii Czajkowskiego dla Oehms Classics. W lutym 2009 ukazała się pierwsza płyta z cyklu, z IV Symfonią i Uwerturą „1812”, po czym ukazała się I Symfonia i Kaprys Op. 45. Ponadto płyta z Messe für Orchester oraz Elegie Jörga Widmanna ukazała się nakładem ECM Records w 2011 r.

Jako skrzypek Christoph Poppen jest laureatem wielu krajowych i międzynarodowych konkursów skrzypcowych. W 1978 r. był jednym z założycieli Cherubini Quartett (jako jego prymariusz) – zespół zdobył Grand Prix na Międzynarodowym Konkursie Kwartetów Smyczkowych w Evian (Francja) w 1981 r. Po czym nastąpiły koncerty w ważnych salach koncertowych oraz liczne nagrania CD. Jego projekt Morimur – Partita d-moll Bacha z udziałem Hilliard Ensemble odniósł sukces na płytach, jak i podczas koncertów na żywo.

Christoph Poppen został mianowany profesorem skrzypiec i muzyki kameralnej w Hochschule für Musik w Detmold, a następnie w Hanns Eisler Hochschule für Musik w Berlinie, której to uczelni był rektorem w latach 1996-2000.

W latach 2001-2005 Christoph Poppen był Dyrektorem Artystycznym słynnego Konkursu ARD. Od 2003 r. jest profesorem skrzypiec i muzyki kameralnej w Hochschule für Musik und Theater w Monachium.

Anna Lubańska

nauczyciel śpiewu, mezzosopran

anna_lubanska_portretUkończyła z wyróżnieniem Warszawską Akademię Muzyczną w klasie Krystyny Szostek-Radkowej. Jest laureatką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Ady Sari, gdzie otrzymała I nagrodę i trzy wyróżnienia, (za najlepsze wykonanie pieśni francuskiej i utworu Mozarta, a także za najlepsze wykonanie utworu Lutosławskiego). Już podczas ostatniego roku studiów zaczęła występować na warszawskiej scenie operowej, z którą związana jest do dzisiaj.

Na scenie Teatru Wielkiego debiutowała jako Blumenmadchen w „Parsifalu” Richarda Wagnera. Wszechstronny talent, temperament i zdolności aktorskie oraz różnorodny repertuar, czynią z niej jedną z najbardziej wszechstronnych współczesnych polskich śpiewaczek, zdolnych z równym powodzeniem wykonywać role tragiczne, a także partie o lżejszym charakterze.

Do najważniejszych ról w jej repertuarze, które wykonywała na deskach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, należą: Księżniczka Eboli w „Don Carlos”, Amneris w „Aidzie” i Fenena w „Nabucco” Giuseppe Verdiego, a także Herodiada w „Salome” Richarda Straussa, Jadwiga w „Strasznym Dworze Stanisława Moniuszki, Matka Ubu w „Ubu Rex” Krzysztofa Pendereckiego oraz Olga w „Eugeniuszu Onieginie” Piotra Czajkowskiego i Suzuki w „Madama Butterfly” Giacomo Pucciniego. W obecnym sezonie włączyła do swojego repertuaru rolę Cześnikowej w „Strasznym Dworze”.

Poza wyżej wymienionymi rolami, artystka ma w swoim repertuarze i chętnie śpiewa partie Azzuceny w „Trubadurze” Giuseppe Verdiego, Fryki w „Pierścieniu Nibelunga” Richarda Wagnera, Santuzza w „Cavalleria Rustican” Pietro Mascagniego, Adalgizy i Klotyldy w „Normie” Vincenzo Belliniego, Carmen i Mercedes w „Carmen” Georga Bizeta, a także Flory w „Traviacie”, Madelon w „Andera Chenier” Umberto Giordano, Margaret w „Wozzecku” Albana Berga , Hodel w „Skrzypek na Dachu”, Berty w „Cyruliku Sewilskim” Gioacchino Rossiniego i Mamy w „Pan Marimba” Marty Ptaszyńskiej, Marta w „Fauście” Charles’a Gounoda i wiele innych.

Ewa Vesin

nauczyciel śpiewu, sopran

VESINEwa Vesin – sopran – śpiewaczka i pedagog. Karierę wokalną rozpoczęła jako studentka debiutując na scenie Opery Wrocławskiej w „Czarodziejskim Flecie” W.A.Mozarta (2003). Studiowała śpiew w Akademii Muzycznej w Krakowie i Wrocławiu. Od 2010 roku jest pedagogiem wokalnym w Akademii Muzycznej we Wrocławiu.

Laureatka Nagrody Specjalnej oraz Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2007). Odznaczona Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”(2010). Uhonorowana nominacją do Nagrody Teatralnej Złota Maska w województwie śląskim za rok 2012 w kategorii „rola wokalno- aktorska” za rolę Florii Tosci w spektaklu „Tosca” G.Pucciniego w reżyserii Tadeusza Bradeckiego w Operze Śląskiej w Bytomiu. Z pasją wykonuje zarówno partie operowe jak i muzykę symfoniczną. Wielokrotnie kreowała główne role w takich dziełach jak : Halka S.Moniuszki, Otello G.Verdiego, Czarodziejski Flet W.A.Mozarta, Carmen G.Bizeta, Zemsta Nietoperza J.Straussa, Opowieści Hoffmana J.Offenbacha, Don Carlos G.Verdiego,Trubadur G.Verdiego, Tosca G.Puccini, Walkiria R.Wagnera i innych. Odbyła tournée po Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Wystąpiła dla księżnej i księcia Luksemburga podczas Festiwalu Operowego kreując tytułową Carmen G.Bizeta. W 2005 roku zaproszona przez wnuka R.Wagnera, Wolfganga Wagnera do udziału w przesłuchaniu w Bayreuther Festspiele Haus.

Brała udział w licznych festiwalach m.in. Viva il Canto, Wratislavia Cantans, Międzynarodowy Festiwal Wagnerowski, Musica Polonica Nova, Międzynarodowy Festiwal w Brnie. Współpracuje z Operą Krakowską, Operą Śląską, Operą Podlaską. Filharmonią: Wrocławską, Podlaską, Olsztyńską i Zielonogórską, NOSPR, Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, Filharmonią Narodową w Warszawie, gdzie zadebiutowała w koncercie inauguracyjnym sezonu 2013/2014, Filharmonią Narodową w Pekinie z którą wykonała VIII Symfonię Krzysztofa Pendereckiego pod Batutą Mistrza. W 2013r z okazji 80 urodzin Krzysztofa Pendereckiego wystąpiła w Teatrze Wielkim Opery Narodowej w Warszawie, wykonując „Credo” K.Pendereckiego z towarzyszeniem Sinfonia Varsovia pod batutą Valery Gergieva. W latach 2003-2012 solistka w Operze Wrocławskiej, od 2013 roku jest solistką Teatru Welkiego w Łodzi. Współpraca z wybitnymi dyrygentami :Krzysztof Penderecki, Jacek Kaspszyk, Valery Gergiev, Alexander Liebreich, Tadeusz Strugała, Łukasz Borowicz, Michał Klauza, Tadeusz Kozłowski, Tadeusz Serafin, Marek Pijarowski ,Wojciech Rodek oraz reżyserami: Hans Peter-Lehman, Waldemar Zawodziński, Roberto Skolmowski, Marek Weiss-Grzesiński, Laco Adamik, Michał Znaniecki, Tadeusz Bradecki.

Ewa Vesin reprezentowana jest przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena.

Nicholas Mulroy

nauczyciel śpiewu, tenor

Nicholas_Mulroy_01Nicholas Mulroy urodził się w Liverpoolu, studiował w Clare College w Cambridge i w Royal Academy of Music. Występuje w teatrach operowych takich jak: Glyndebourne Festival Opera, Opéra Comique w Paryżu i Théâtre du Capitole de Toulouse. Regularnie występuje na koncertach z najważniejszymi zespołami w całej Europie, m.in. Monteverdi Choir z Sir Johnem Eliotem Gardinererem, Le Musiciens du Louvre z Markiem Minkowskim, Les concerts d’Astrée z Emmanuelle Haïm, Gabrieli Consort z Paulem McCreeshem oraz z Orkiestrą Wieku Oświecenia, Kölner Akademie, Dunedin Consort, Staatskapelle Dresden, Royal Scottish National Orchestra, English Chamber Orchestra, BBC Philharmonic. Bierze udział w festiwalach: BBC Proms i Spitalfields Festival. Wspópracuje rownież z dyrygentami Laurencem Cummingsem, Trevorem Pinnockiem, Sir Colinem Davisen i Nicholasem Kraemerem. Artysta chętnie występuje z recitalami solowymi, wykonuje m.in. Notatnik zaginionego Janáčka z Prince Consort (Oxford Lieder Festival), On Wenlock Edge Vaughana Willamsa z Badke Quartet (Edinburgh), Eight Irish Madrigals Gavina Bryarsa z Mr McFall’s Chamber, Seven Sonnets of Michelangelo Brittena (Lichfield Festival). Nagrania z udziałem Nicholasa Mulroya obejmują Mesjasza Haendla (nagrodzonego Gramophone Award), operę Acis i Galatea Haendla (Linn Records), Nieszpory Monteverdiego (Hyperion), płytę z utworami Michaela Finissy’ego (NMC), oraz cieszącą się uznaniem krytyki Pasję wg św. Mateusza Bacha (Linn Records). W najbliższym czasie artysta wystąpi w Hippolyte et Aricie (Opera w Paryżu) oraz podczas koncertów z Gabrieli Consort, Norrbotten Chamber Orchestra, Polyphony i Orkiestrą Wieku Oświecenia.

Eamonn Dougan

nauczyciel śpiewu, baryton

eamonnEamonn Dougan zdobył wykształcenie muzyczne w New College w Oxfordzie, następnie kontynuował naukę śpiewu i dyrygowania w Guildhall school of Music and Drama. Jest pierwszym dyrygentem towarzyszącym uznanego w świecie zespołu wokalnego The Sixteen, z którym występuje w całej Anglii i Europie. Ostatnio występował m. in. na uroczystości z okazji 50. urodzin Jamesa MacMillana, brał też udział w premierowym wykonaniu utworu Gabriela Jacksona „Ave Regina Caelorum“ na otwarcie Kings Palace.

Jego pierwszy debiutancki album w roli dyrygenta The Sixteen zawiera utwory polskiego barokowego kompozytora Bartłomieja Pękiela. Eamonn jest pierwszym dyrygentem gościnnym Narodowego Chóru Młodzieżowego Wielkiej Brytanii oraz dyrektorem chóru Britten Sinfonia Voices. Występował w roli dyrygenta Chóru Filharmonii Wrocławskiej, Coro de la Comunidad z Madrytu oraz Chóru i Orkiestry Festiwalowej St. Endellion. W pracy z The Orchestra of the Age of Enlightenment i The Halle Orchestra asystował dyrygentom takim jak Martyn Brabbins, Andreas Delfs, Adam Fischer oraz Sir Mark Elder.

We wrześniu 2008 roku został mianowany profesorem rezydentem Guildhall School of Music and Drama w Londynie, gdzie prowadzi seminaria śpiewu zespołowego i dyryguje zespołem Guildhall Consort.

Jako solista występował z The Academy of Ancient Music, The Hanover Band, The City of Birmingham Symphony Orchestra, Orchestra de la Comunidad z Madrytu, The Orchestra of the Age of Enlightenment i The Orchestra of The Sixteen.

Do jego solowych nagrań zaliczają się obie pasje J. S. Bacha, Mesjasz Haendla, Requiem Brahmsa w wersji na dwa fortepiany, motety Giovanniego Grillo oraz premierowa rejestracja Von Angesicht zu Angesicht Arvo Pärta.

Ryszard Daniel Golianek

wykładowca sesji zimowej

„Gatunki i nurty estetyczne w muzyce wokalnej okresu romantyzmu”

golianekMuzykolog, ur. 22.03. 1963 w Ukcie na Mazurach. W 1988 r. ukończył z wyróżnieniem muzykologię na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu (praca mgr: Topos Fausta. Próba analizy hermeneutycznej wybranych realizacji muzycznych według Goethego, promotor: doc. dr Jan Stęszewski), a w 1989 r. – wiolonczelę na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu (w klasie as. Eugeniusza Zboralskiego). W 1993 r. obronił pracę doktorską Dramaturgia kwartetów smyczkowych Dymitra Szostakowicza (promotor: prof. dr hab. Zofia Helman z Uniwersytetu Warszawskiego). W 2000 r. uzyskał stopień doktora habilitowanego (na podstawie książki Muzyka programowa XIX wieku. Idea i interpretacja), w 2012 r. Prezydent RP nadał mu tytuł profesora nauk humanistycznych.

Najważniejszym zakresem jego zainteresowań badawczych jest historia i estetyka muzyki, głównie XIX wieku, szczególnie problematyka ekspresji, stylu i znaczenia muzyki romantyzmu, stąd też znaczny zakres prac dotyczy muzyki programowej i wokalno-instrumentalnej, głównie opery. Podejmuje także badania źródłowe (życie i twórczość Juliusza Zarębskiego, opery Józefa Michała Ksawerego Poniatowskiego). Aktualnie pracuje nad problematyką wątków polskich w muzyce europejskiej lat 1772–1918.

Jest autorem 5 monografii naukowych: Dramaturgia kwartetów smyczkowych Dymitra Szostakowicza (1995), Muzyka programowa XIX wieku. Idea i interpretacja (1998), Dzieła muzyczne Juliusza Zarębskiego. Chronologiczny katalog tematyczny / The Musical Works of Juliusz Zarębski. Chronological Thematic Catalogue (2002), Juliusz Zarębski: Człowiek – muzyka – kultura (2004), Opery Józefa Michała Ksawerego Poniatowskiego (2012) oraz 2 edycji źródłowych dzieł Juliusza Zarębskiego (2005). Opublikował też 2 książki popularnonaukowe: Zrozumieć operę (2009) i Przewodnik po muzyce Mahlera (2012).

Aktywnie uczestniczy w życiu naukowym w kraju i za granicą – wziął czynny udział w ponad 70 konferencjach naukowych (w tym 16 zagranicznych: we Włoszech, Czechach, Francji, Austrii, Belgii, Irlandii, na Litwie, Ukrainie, Węgrzech, w Portugalii, Grecji). Napisał ponad 80 artykułów naukowych (po polsku i w językach: angielskim, niemieckim, francuskim, włoskim) opublikowanych w kraju oraz w Niemczech, Włoszech, Francji, Belgii, Czechach, Austrii, na Ukrainie i Węgrzech. Pod jego redakcją ukazało się 7 prac zbiorowych. Siedmiokrotnie pełnił funkcję kierownika ogólnopolskich konferencji naukowych. Od 2010 r. jest redaktorem serii wydawniczej „Biblioteka Operowa” (liczącej jak dotychczas 6 tomów).

Przebywał na stypendiach naukowych i zagranicznych pobytach badawczych w Niemczech, Włoszech, USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Belgii, Austrii, Rosji. Uzyskał stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2006) oraz stypendium badawcze Fundacji Lanckorońskich (2007). Ośmiokrotnie pełnił funkcję kierownika grantów badawczych KBN, MNiSW i NCN (4 projekty indywidualne i 4 promotorskie). Wypromował 56 magistrów i 6 doktorów.

Od 1987 r. pracuje na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu (Katedra Muzykologii, profesor zwyczajny), od 1999 r. zatrudniony jest na dodatkowym miejscu pracy w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi (profesor wizytujący), od 2006 r. pełni obowiązki kierownika Katedry Teorii Muzyki w tejże Akademii.

Joanna Misiek-Zbierska

wykładowca sesji zimowej

„Między nami. Dyrygowanie relacjami w zespole amatorskim”

misiekPsycholog, terapeuta, coach, trener, menedżer zasobów ludzkich. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ukończyła specjalizację psychologii pracy i organizacji oraz seksuologii. Tytuł menedżera zasobów ludzkich uzyskała dzięki Studium Podyplomowym w Agencji Rozwoju Gospodarczego. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Od 13 lat pracuje jako trener, mając za sobą ponad 10 tys. godzin przeprowadzonych zajęć. Ukończyła z Kurs kwalifikacyjny w zakresie nauczania psychologii i edukacji zdrowotnej w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Była wieloletnim Dyrektorem Metodycznym ogólnopolskiej, franczyzowej sieci ośrodków edukacyjnych w całym kraju. Prowadzi szkolenia trenerskie, biznesowe oraz coaching i mentoring. Współpracowała z poznańskimi uczelniami, na większości z nich prowadziła warsztaty dla studentów. Od wielu lat pracuje z nauczycielami, prowadząc dla nich seminaria, warsztaty i Rady Pedagogiczne. Zajmuje się konsultacjami psychologicznymi dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Pracuje terapeutycznie, prowadząc terapie indywidualne, partnerskie i grupowe. W pracy stosuje ustawienia systemowe i ustawienia w organizacjach. Jest absolwentką szkolenia zaawansowanego terapii systemowej, ukończonego w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej. Ukończyła szkolenie I stopnia Analizy Transakcyjnej. Jest superwizorem trenerów pracujących z grupami oraz osób zarządzających zespołami, sama w stałej superwizji swej pracy. Współautorka programów edukacyjnych w zakresie podnoszenia kompetencji społecznych i technik efektywnego uczenia się oraz rozwoju osobistego. Współautorka podręczników. Konsultantka organizacji w zakresie zarządzania zasobów ludzkich i ustawień w organizacjach. Autorka wielu programów szkoleń i warsztatów w zakresie m.in. komunikacji, autoprezentacji, asertywności, radzenia sobie ze stresem, rozwoju osobistego czy warsztatu pracy osób pracujących z grupami.

Mikołaj Rykowski

wykładowca sesji zimowej

„Mendelssohn: życie i twórczość”

rykowskiJest teoretykiem i instrumentalistą (specjalizacja: klarnet). Główny zakres jego zainteresowań badawczych to historia muzyki XVIII i XIX wieku. W latach 2009-2011 był beneficjentem Grantu Promotorskiego Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, dzięki któremu na Wydziale Historycznym UAM w Poznaniu powstała praca doktorska pt. Harmoniemusik – estetyczny i społeczny fenomen w kulturze muzycznej Europy Środkowej w XVIII i w pierwszej połowie XIX wieku. Rozprawa wymagała przeprowadzenia badań źródłowych w archiwach czeskich, morawskich, słowackich, niemieckich, węgierskich i wiedeńskich (w Polsce w klasztorze o.o. Paulinów na Jasnej Górze).

Mikołaj Rykowski jest także członkiem Internationale Gesselschaft für Erforschung und Förderung der Blasmusik (IGEB). Uczestniczył w międzynarodowych konferencjach muzykologicznych (m.in. Northfield – USA i Echternach w Luxemburgu) i festiwalach muzycznych organizowanych przez tę organizację.

Obecnie pracuje w Katedrze Teorii Muzyki na Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, prowadząc wykłady z historii muzyki klasycyzmu i romantyzmu.

Tomasz Sztonyk

wykładowca sesji zimowej, warsztaty aktorskie

sztonyk
Ukończył studia we wrocławskiej Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego na wydziale Wokalno–Aktorskim w klasie śpiewu prof. Eugeniusza Sąsiadka (1994). Współpracował z Lechem Terpiłowskim i jego Kompanią Teatru Muzykalnego oraz, w latach 1992-94, z prywatnym zespołem teatralnym Arka, gdzie m.in. zagrał w „Don Kichocie” w reż. Jacka Głomba i w „Śpiącej Królewnie” w reż. Bogusława Kierca.

Od 1994 roku aktor Teatru Muzycznego we Wrocławiu, obecnie Teatru Muzycznego Capitol- role w spektaklach m.in. „Skrzypek na dachu”, „Księżniczka Czardasza”, „Zemsta nietoperza”, „Chicago”, ”Księga dżungli”, ”Operetka”, „Opera za trzy grosze”, „Jerry Springer Show- the Opera”, „Mistrz i Małgorzata” . Wykładowca i założyciel Studium Musicalowego Capitol przy Teatrze Muzycznym Capitol.

ROLE NA SCENIE CAPITOLU:

My Fair Lady (2004)
Mała Księżniczka (2005)
Operetka (2007)
Dzieje grzechu (2009) – Horst

AKTUALNE SPEKTAKLE:

Idiota (2009) – Afanasij Iwanowicz Tocki
Czarnoksiężnik z Krainy Oz (2010) – Wujek
Frankenstein (2011) – Włoski Śpiewak, Ksiądz
Mistrz i Małgorzata (2013) – Bengalski

(foto. Szymon Szcześniak)

Małgorzata Szeptycka

wykładowca sesji zimowej, warsztaty aktorskie

Malgorzata_Szeptycka_1Absolwentka PWST we Wrocławiu. Debiutowała na Scenie Kameralnej Teatru Polskiego we Wrocławiu spektaklem „Justyna, czyli Niedole cnoty” wg Markiza de Sade. Debiut telewizyjny – adaptacja opowiadania Witolda Gombrowicza „Kosmos” w reżyserii Eugeniusza Korina. Kolejne znaczące przedstawienia (na scenie Teatru Polskiego) to: „Dzieci Arbatu”, „Śmierć Dantona”, „Gwiazda”. W latach 1989-1992 współpracowała w charakterze choreografa z niemiecką grupą musicalową Wir 18. Od 1993 roku związana z Teatrem Muzycznym CAPITOL. Grała główną rolę w realizowanym dla telewizji Polsat serialu „Lata i dni” w reżyserii Waldemara Krzystka.

ROLE NA SCENIE CAPITOLU:

Kaj i Gerda. Baśń o Królowej Śniegu (2003, reż. Wojciech Koscielniak) – Żona Rozbójnika
Mała Księżniczka (2004, reż. Marek Weiss-Grzesiński) – Kucharka
Scat, czyli od pucybuta do milionera (2005, reż. Wojciech Kościelniak) – Turystka Ciocia
My Fair Lady (2005, reż. Anna Kękuś-Poks) – Pani Pierce
Pewien mały dzień (2008, reż. Andrzej Gałła) – Dzień Pokoju / Matka

AKTUALNE SPEKTAKLE

Mistrz i Małgorzata (2013, reż. Wojcich Kościelniak) – Adelfina
Nine (2014, reż. Pia Partum) – Heidi von Strum

(foto. Szymon Szcześniak)

Izabela Polakowska-Rybska

Dyrygent-asystent

izabelaUrodziła się we Wrocławiu. Ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II st. im. Karola Szy-manowskiego we Wrocławiu w klasie skrzypiec. Studiowała na Wydziale Edukacji Muzycznej Akade-mii Muzycznej we Wrocławiu. Obecnie poszerza swoją wiedzę studiując na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii na kierunku dyrygentura. Swoje umiejętności rozwija uczestnicząc w licznych kursach dla dyrygentów chóralnych i orkiestrowych. Miała okazję pracować pod dyrekcją J. Łukaszewskiego, K. Szydzisza, A. Franków-Żelazny, J. Kasprzyka, Ł. Borowicza, R. Hollingwortha, S. Laytona, B. Chilcotta, P. McCreesha. W latach 2007-2012 pełniła funkcję asystenta w Chórze Medici Cantantes Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu. W 2010 roku założyła Chór przy Zespole Szkół nr 14 we Wrocławiu. W 2012 pełniła funkcję dyrygenta i opiekuna artystycznego Chóru Dziecięcego Opery Wrocławskiej. Od stycznia do sierpnia 2013 roku współpracowała z Chórem Polskiego Radia jako chórmistrz. Od sierpnia 2013 pełni obowiązki Dyrektora Artystycznego Chóru Polskiego Radia.

Mimo młodego wieku w swoim dorobku posiada różne nagrody i osiągnięcia: III miejsce na I Cho-jnowskim Festiwalu Chórów Młodzieżowych, I miejsce na X Dolnośląskim Przeglądzie Chórów Szkolnych, I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Wokalnych „Stonavská Barborka”, Wyróżnienie oraz Nagrodę Dla Najlepszego Polskiego Uczestnika Turnieju podczas V Międzynarodowego Turnieju Dyrygentury Chóralnej „W STRONĘ POLIFONII”.

Wraz z Chórem Polskiego Radia gościła m.in. na Gali Finałowej “Koryfeusz Muzyki Polskiej”, Festiwa-lu Warszawska Jesień, Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena w Warszawie, Edimburgh International Festival. Przygotowała zespół do nagrań dwóch płyt z muzyką polskich kompozytorów: płyty z utworami chóralnymi K. Pendereckiego oraz płyty z okazji kanonizacji Jana Pawła II z muzyką m. in. H.M. Góreckiego, J. Łuciuka.

Pracowała również w charakterze śpiewaczki, koncertując w wielu krajach Europy z takimi zespołami jak Chór Medici Cantantes Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, Chór Filharmonii Wrocławskiej, Chór Festiwalowy Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans czy Chór Polskiego Radia w Krakowie. Uczestniczyła również w nagraniach 6 płyt pod dyrekcją m. in. B. Chilcotta i P. McCreesha.
Jest osobą pełną pasji i zaangażowania. Swoją energią potrafi dzielić się z chórzystami zarówno w chórze dziecięcym, młodzieżowym, akademickim, jak i zawodowym.

Katarzyna Neugebauer-Jastrzębska
Bogusława Porębska
Monika Kruk
Kamila Łopatka
Piotr Łukaszczyk

Pianiści